вторник, 8 септември 2009 г.

ГУПИ











Всички знаете какво е гупа, всички сте ги гледали и те се продават навсякъде, при това – евтино. Затова много хора, особено по-начинаещите, смятат гупите за прекалено обикновени, грознички риби, подходящи само за деца. Някои дори се сърдят, че по-опитните им препоръчват да гледат гупи.

А всъщност, гупите не само са изключително подходящи риби за начинаещите, ами са и твърде красиви и са страстта на много опитни акваристи…

Може би не знаете, но красотата на гупите е именно в това, че се гледат и размножават доста лесно и бързо. Това е позволило да се създадат много различни породи гупи с невероятни цветове – сини, жълти, червени, даже зелени. За всеки, който е виждал само смесените породи гупи, които се продават за по няколко стотинки, тези примерно изглеждат почти нереално:










Aз лично много обичам гупите – те са много непретенциозни, а аквариумът, в който живеят е винаги в движение, винаги има екшън. Те не са от рибите, които обичат да си плуват бавничко и да се държат в стадо – напротив, те непрекъснато се гонят една-друга, но не за да се бият, а … за да правят бебета, разбира се. Благодарение на това не само, че са много интересни и никога не спират активно да плуват насам-натам, но и се размножават много лесно – всяко дете може да си отгледа гупи и те да му родят.

Точно така, те са и живородни – няма нужда от специални грижи за хвърлянето на хайвера, за излюпването му, специална мека вода не е нужна за него, нито да се хранят ларвите с планктон… единствената грижа на аквариста е останалите риби да не изядат малките гупи, които се хранят още от първия ден с обикновена храна (ситно стрита де) и растат бързо.

Гупите са много подходящи за начинаещи акваристи защото с тях те се научават да се грижат за рибки, без да уморят голямо количество от тях, а същевременно са интересни и красиви. Могат да се гледат и с много други видове риби, защото са миролюбиви.В същото време, ако човек с опит се захване сериозно с тях, може да си отгледа чисти линии гупи с различно цветове и форма на опашките – като на снимките горе.

Затова не ги споменавайте с пренебрежение :)

ЛИЧНО АЗ ГЛЕДАМ!!!

1 коментар:

  1. Здравей! Аз ще си купувам гупи. До сега не съм отглеждала рибки, но ми стана много забавно.Тати ще ми помага, защото е отглеждал Гупи ;Хелери; Молинезий; Сомчета и Принцеси. Той ми каза, а и четох в интернет, че гупите са най - дрожелябните рибки и лесно отглеждащи се! Ако може пиши блога ми "Гупи - Рибки" или просто "Рибки", защото видях че знаеш много и така не само на мен, но и на много други ще помогнеш. Благодаря ти предварително!

    ОтговорИзтриване